Van een uitdagende groep kan de leerkracht veel leren. We weten dat een klas soms zoveel energie vraagt dat je werkplezier en daadkracht afnemen: je komt in een overlevingsstand in plaats van een ontwikkelstand. Dat willen wij doorbreken.
Wij helpen je om de klas te begrijpen, te reflecteren op je praktijk en met concrete plannen te bouwen aan een goede leersfeer. Tijdens onze sessies geven we je (voorbeeld)materiaal dat je direct kunt gebruiken.
Door de groep te begrijpen en te reflecteren op leerkrachthandelen, verbeteren we de leersfeer en ontwikkelt de leerkracht vaardigheden.
Of je nu halverwege het schooljaar vastloopt of een frisse start wil maken: we beginnen met een intake. Tijdens dit gesprek gaan we deze onderwerpen langs:
Na de intake stellen we prioriteiten en maken we in overleg met de leerkracht(en) een plan van aanpak. Dit plan bestaat doorgaans uit beeldcoaching, analyse van de groepsdynamiek, werksessies rondom structuur en eventueel een ouderavond.
Duo-leerkrachten begeleiden we bij voorkeur samen.